Regulamin
Zasady udzielania świadczeń stomatologicznych.
MERADENT jest Niepublicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej działającym na podstawie Zezwolenia Urzędu Marszałkowskiego w Warszawie od 1999 roku, świadczącym usługi w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia oraz komercyjne. Właścicielem gabinetu jest lekarz stomatolog Katarzyna Czerska-Gurzkowska, specjalista stomatologii zachowawczej z endodoncją.
Oferujemy Państwu usługi z zakresu:
– stomatologii zachowawczej, stomatologii dziecięcej, endodoncji (leczeniu kanałowym), protetyki stomatologicznej, chirurgii stomatologicznej i chorób błony śluzowej i przyzębia.
Umawianie pacjentów na wizytę.
Pacjenci zapisywani są przez asystentkę stomatologiczną w terminach zgodnie z kolejnością zgłoszeń. Na standardową wizytę przeznaczamy 40 minut. Nie zapisujemy pacjentów na wizyty krótsze niż 15 minut. Lekarz nie udziela konsultacji przez telefon, ani w innym miejscu niż bezpośrednio przy fotelu dentystycznym w gabinecie. Pacjenci z bólem lub wymagający konsultacji stomatologicznej są przyjmowani w dniu zgłoszenia się do gabinetu.
Pierwsza wizyta.
Na pierwszej wizycie pacjent wypełnia Kartę informacyjną dotyczącą zdrowia oraz przedstawia aktualny dowód ubezpieczenia. Po konsultacji stomatologicznej lekarz przedstawi pacjentowi plan leczenia i kosztorys na usługi komercyjne. W przypadku planowanego leczenia protetycznego konieczne jest wpłacenie przez pacjenta zaliczki w wysokości 50% całkowitej wartości pracy protetycznej nie objętej refundacją przez NFZ.
Kolejność przyjmowania pacjentów.
Pierwszeństwo mają osoby zapisane w danym dniu na wizytę. Staramy się robić wszystko, aby nie było opóźnień w przyjmowaniu pacjentów. Niestety czasami występują nieprzewidziane sytuacje i niektóre zabiegi przedłużają się. Dlatego prosimy, aby pacjenci mieli przygotowaną odpowiednią rezerwę czasową na wizytę i ze zrozumieniem podchodzili do kilkuminutowych opóźnień. Osoby wymagające pilnej interwencji lekarskiej zapisujemy na najbliższy wolny termin.
Lista rezerwowa.
Aby przyspieszyć termin wizyty proponujemy zapisanie się na listę rezerwową. Z tej listy wpisujemy pacjenta na pierwsze miejsce zwolnione przez innego pacjenta.
Odwoływanie wizyt.
Prosimy pacjentów o odwoływanie wizyt z jednodniowym wyprzedzeniem, co umożliwi przyjęcie pacjenta z listy rezerwowej.
Spóźnienia na wizytę.
Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut są traktowane jako rezygnacja z wizyty. Po tym czasie przyjmowany jest kolejny zapisany pacjent.
Rękojmia.
W trosce o dobro pacjenta pracownicy i współpracownicy gabinetu wykonują swoje usługi z należytą starannością na najwyższym poziomie. Udzielamy rocznej rękojmi na wykonane w gabinecie wypełnienia oraz uzupełnienia protetyczne. Reklamacja nie jest uwzględniana w przypadku gdy Pacjent:
- przerwał zaplanowane leczenie
- nie stosuje się do zaleceń lekarza dotyczących higieny jamy ustnej i protez ruchomych
- nie zgłasza się na wizyty kontrolne wyznaczone po zakończeniu leczenia
- użytkuje lub przechowuje protezy niezgodnie z zaleceniami lekarza
- samodzielnie dokonuje korekt, przeróbek, napraw uzupełnienia protetycznego
- uległ wypadkowi w wyniku którego doszło do uszkodzenia uzupełnień
- cierpi na bruksizm (zgrzytanie zębami)
- ma postępujące zaniki kostne powodujące osiadanie protez
- uszkodził protezę poza jamą ustną
Powikłania.
W trakcie prowadzenia leczenia dochodzi czasami do powikłań takich jak:
- ból leczonego zęba lub tkanek otaczających
- szczękościsk
- pęknięcie, złamanie zęba
- obrzęk, ropień, krwiak
- krwawienie po zabiegu chirurgicznym
- podwyższona temperatura ciała, złe samopoczucie
- reakcja alergiczna na zastosowane leki
- zaostrzenie współistniejących schorzeń
Nie należy planować wizyty u dentysty tuż przed ważnymi wydarzeniami takimi jak wyjazd na urlop czy rodzinna uroczystość.
Przedstawione zasady przyjmowania pacjentów w gabinecie z niewielkimi korektami obowiązują od 1999 roku. Dobrze zorganizowana praca daje możliwość wykonywania świadczeń stomatologicznych na poziomie satysfakcjonującym w najwyższym stopniu zarówno Pacjenta jak i cały personel gabinetu.